marți, 25 septembrie 2012

UMILINTA SA, PRESEDINTELE ALES...

...Ales, suspendat, reales, iar suspendat si reales...si La mai mare!

Se intampla in 11 martie 2012 si e deja parte dintr-o viitoare fila a manualelor de istorie contemporana, anume: Basescu se plangea ca "FUNCTIA DE PRESEDINTE A FOST CEA MAI MARE UMILINTA A VIETII MELE!"...S-a mai jelit individul cu lacrimi de whisky ca a fost jignit non-stop, de dimineata pana noaptea, precizand ca el nu a jignit si a ramas demn! ... Se intampla dupa demisia slugii sale jegoase, Boc, din 6 februarie si in timpul guvernarii celeilalte slugi, cu mult mai abjecte, dat fiind pedanteria, fumurile groase si ...
caracterul metrosexual impanat cu pulpa de vita Kobe dreasa cu bere si masaj thailandez....MRU. Si totul se intampla dupa manifestatiile din timpul iernii ale catorva sute de "ciumpalaci" in Pta Universitatii si in alte piete ale patriei.

NU avea de unde sa stie, poate o simtea, dar nu avea certitudine cu toate cele n-spe mii de servicii secrete la subtioara - in 6 iulie 2012 avea sa fie suspendat pentru a doua oara de Parlament (prima data in aprilie 2007), deci s-ar putea spune ca umilinta-i prezidentiala a luat in greutate! Dar, omul duce, se vede treaba, caci intre timp iata-l din nou la timona barjei (ca parca nava ar fi cam mult, si pt El, si pt noi) Romania. 

Cred ca nu-i om care sa nu-si fi imaginat cum ar fi viata in RO fara individul asta tenebros, desi nu-i tocmai un exercitiu simplu, RO avand cumva ancestral o "aura" incetosata. Cum ar fi insa viata lui BaSILA dincolo de "misiunea sfanta" a functiei de Presedinte? CUM ar fi sa te trezesti intr-o zi si sa afli de la stiri ca Basescu a demisionat si-ntr-un acces sau exces de constiinta a renegat totul si a zbughit-o din RO, tara care evident nu-l merita?!?    




Deci iata povestea: Basescu se afla pe plaja din Anvers. Tocmai povesteste servitorului Emil cum le-a zis-o romanilor in ultima lui conferinta de presa, ieri, inainte sa plece din tara pentru totdeauna: 

,,RAILOR CARE SUNTETI! Oameni haini, ingrati si fara inima! V-am tinut la pieptul meu larg si cald, serpilor! Cum v-am dat eu la fiecare pe cioc,ca la puii de gugustiuc! V-a vrut ceva sufletelul vostru si nu v-am dat ?! V-am cascat ciocul larg si v-am dat salarii si cresteri de salarii de n-ati avut ce face cu ele! Ca d-aia vi le-am si luat inapoi, ca sa protejam codrul mioritic, sa nu-l mai tragem la rindea pentru niste hartii care sa vi se ingalbenesca in sifonier ori in vaza de flori de langa balerina din vitrina. V-am bagat adanc pe ciocul lacom zero tva la masini de spalat, televizoare, noptiere si la orice v-au poftit ochisorii vostri mici de vrabiute, in plus la haleala si pileala nu numai ca n-am pus pic de tva, da’ pentru orisice kil de carne cumparata si orisice kil de lichid euforic mai primeati unul moca, doar asa, ca-mi sunteti dragi. 

PE URMA, de la atata potol si boierie, va napadira colesterolul si celulita ! Puteam sa stau cu mana-n san, sa ma uit insensibil cum creste si-si face de cap osanza pe cefele voastre delicate de porumbei ?! Si-atunci, v-am indesat pe cioc parcuri,spa-uri si piscine si v-am zis : poporul meu scump, boala grea e boieria, mai bine ardeti caloria ! V-am dat la fiecare ins cate un doctor personal si-un profesor personal, si la fiecare neam d-al vostru cate un spital si-o scoala ! Si-asa ajunserati cel mai zdravan popor din lume, si la trup,da’si la minte. V-am umplut de fonduri europene gratuite, chit ca n-aveati nevoie de ele, da’ din reflexul de a va umple de stima! Si asta dupa ce m-am imprumutat in stanga si-n dreapta de mormane de euroi pentru care am girat cu casa mea din Mihaileanu, cu Loganul personal, cu toate cele sase case ale Ioanei, fie-mea a mare, inclusiv cu casa luata de la Popoviciu si cu biroul notarial al fie-mi de la Paunesti, peste toate plusand cu acidul hialuronic din buza de sus a fie-mi a mai mici, europarlamentara voastra, volubila si erudita Eba.




CREDETI ca pentru mine am facut toate astea ?! Pentru voi, ca sa traiti bine, sa se simta si gusa voastra implinita. Si-am mers si mai departe si v-am adus cohorte de turisti de si-au bagat austriecii si bulgarii unghia-n gat si-am bagat pib-ul in sperieti incat a fost musai sa baricadam granitele. V-am bagat pe beregati mii de kilometri de autostrazi, aeroporturi internationale in fiecare resedinta de judet, v-am dat tractoare pe nimic doar sa arati glia stramoseasca, v-am sapat cu mana mea canale pentru irigatii, la fiecare vaca si fiecare porc v-am cocosat cu subventii de ati dat in hernii pe capete ! V-am dat cu de-a sila pe cioc salarii nesimtite, pensii obeze, alocatii la copii cat rusinea lu’ Patriciu, lefuri de pomana la gravide si lauze, ajutoare la iesirea din sistem, ajutoare la pus pirostriile, ajutoare la prima casa, la primul siloz, la primul mertan. V-am dat 20 de salarii pe an, nu 13 ca la fraierii de greci. V-am dat banci, v-am dat siderurgia, v-am dat romtelecomul, gazele, petrolul, painea, legumele,fructele, chiar si aurul e ca si dat…

Si sa nu uitam, v-am dat flota, nato, ue si mai presus de orice, pe Elena.  Si cand matu’ pofti dupa ceva gras si satios, v-am dat pe baietii destepti si pe marii corupti : ministri,parlamentari, primari, politisti, procurori, judecatori, mafii personale si sefii lor ! Am dat cu ei de toti peretii puscariilor. Ce mai tura-vura, intr-un cuvant tot ce-a vrut pipota voastra, v-am dat ! Si voi, ati absorbit pana la fund, ati ragait voluptos si in loc de multumesc, ce primesc ?! …le-am batut eu obrazul in finalul conferintei de presa, tinute pe scara avionului, ieri, la plecarea definitiva din tara aia de mana a doua.’’




…ZICAND acestea, Presedintele sorbi cu sete ultima inghititura de whisky. Servitorul  il absorbea din priviri, mai ceva ca Udrea fondurile europene. Se trezi repede si se grabi sa-i faca plinul. Mai iute, Presedintele acoperi gura paharului cu mana si lichidul se scurse prelung spre cot, printre firele vanjoase de par. Timorat, servitorul sare repede si sterge apasat bratul prezidential cu prosopul din dotare. ,,Va rog sa ma iertati,sefu ! M-am emotionat de la spici…’’ Presedintele ii ia sticla din mana, da pe gat mai multe inghitituri apoi il intreaba cu lacrimi in ochi : ,,Emile, spune tu drept : nu am fost eu un presedinte bun cu poporul meu ? ‘‘ Emil ii tamponeaza Presedintelui ochii cu prosopul ud de whisky : ,, Sefu, ati fost painea lui Dumnezeu, da’ romanii sunt neam de traista si n-ai cu cine! ‘‘ 

Strapuns de amaraciune, Presedintele ii marturiseste : ,,Emile, la cat le-am dat eu lor, un gat de respect si de recunostinta ar fi putut sa-mi dea si ei inapoi! Si drept iti spun, ca daca mi-ar fi dat, uite, pentru ei m-as mai fi sacrificat inca o tura la Cotroceni!... Da-te mai acana ca-mi iei soarele ! Apropo, iti place, nu, ca mi-am lasat iar din nou suvita ? Si vrei sa stii ceva, Emile ? Umilinta la care m-a supus propriul meu popor, afla in premiera ca cu suvita asta a inceput. Ce le facea lor, ma, suvita mea ?! Le cerea de mancare ? ‘‘ ,,Da’ eu ce sa mai zic,sefu, ca m-au dat aia in fundul gol ?!’’ ,,Bai, Emile, la tine e altceva. Tu si umilinta va confundati reciproc, pe cand eu am fost toata viata mea definitia vie in carne si oase a demnitatii. Si cum iti permiti tu, Emile, sa pui pe acelasi plan suvita mea cu bucile tale rubensiene ?! Vezi ca-ti iei nasul la purtare!’’ incheie Traian sententios, lungindu-se mai comod in sezlong si coborandu-si cozorocul sepcii de marinar pe ochi.




EMIL indrazneste o ultima interpelare : ,,Sefu, am o rugaminte si va las sa va odihniti, stiu ca sunteti surmenat dupa 10 ani de domnie intr-o tara cum bine ati spus eufemistic de mana a doua, pentru ca in realitate e o tara de cacao, ce s-o mai dam cotita…’’ Presedintele Traian il intrerupe iritat si amenintator: ,,Emile, tocmai m-ai facut un presedinte de cacao!’’ Emil se repliaza balbait: ,,Deci sefu, pe cale de deductie logica cam asa ar veni ! Dar dvs v-ati facut celebru inclusiv prin lipsa de orice logica de-a lungul celor doua mandate, deci care va sa zica ca nu se pune. Intr-un cuvant,sefu, ati fost genial. Sau cum ar spune-o Cartarescu- briliantin! ‘‘ Presedintele usor grav : ,,Emile, nu te contrazic! ‘‘ Emil intelegator: ,,Ca n-aveti argumente,sefu! Imi permiteti sa va intreb- cum merge Levantul? ‘‘ Presedintele suferind : ,,Mergea bine sa stii, pana cand… am pierdut pagina! Adica, nu ca am uitat la ce pagina am ajuns,nu…mi-a disparut pagina! Cineva, nu stiu cine, dar sigur Crin, mi-a rupt-o. Si nu mai pot sa citesc mai departe. Stii, s-a dus tot farmecul, s-a pierdut acea inocenta a lecturii,cum bine spunea Borges… Da’ sa lasam literatura, ca avem acum tot timpul din lume, ce ziceai ca vrei sa ma rogi ?‘‘ Emil se bate peste frunte, de parca si-ar fi uitat :,,De fiecare data cand stau cu dvs la taclale uit de mine!... Sefu, ziceam daca puteti sa ma imprumutati si pe mine cu 26 de euro, va rog frumos!’’ Traian nedumerit isi da sapca de pe ochi si-l priveste chioras, sub bataia soarelui:,,26 de milioane de euro ?’’

,,Nu sefu, 26-26!…precizeaza Emil. Am gasit cu greu pe net o coasa si as vrea s-o cumpar. Bine, ce sa cosesc cu ea aici la Anvers, nisipul ?! Da’stiti, nostalgia. Bine, ea face 27 de euro, da’ mai am eu 1euro, l-am gasit in autocarul cu care am venit din tara ieri. Cred ca i-a cazut la o capsunara.’’ Traian perplex : ,,Ba tu esti nebun,Emile? Adica te-am tinut atata vreme premier si tu n-ai furat nimica?!’’ Emil da din umeri neputincios : ,,Sefu, vreti sa va spun cat ma costa numai abonamentul la sala aia unde m-au prins la fundul gol?!’’ Traian se ridica indignat in picioare :,,Nu mai vreau sa aud nimic. Pana aici! Si tocmai cand credeam ca am trait umilinta maxima ca Presedinte al unui popor care nu ma merita! Emile, cum ti-ai permis sa stai in preajma mea si sa nu furi?!? Nu te-ai gandit in ce postura ma pui? Cu cinstea ta de prost gust, n-ai facut decat…decat sa ma furi pe MINE! Emile, Emile! Ori suntem demni, ori nu mai suntem! L-ai vazut pe Videanu? L-ai vazut pe Berceanu? Pe Anastase, pe Udrea? Pe MRU l-ai vazut ???...Cinstit imputit care esti tu! ‘‘ 





AZI 25 SEPT 2012 - Boc nu mai este, MRU nu mai este. Basescu este, inca. Mai e si USL si Ponta care conduc guvernul. Iar noi in ultima vreme ne cam vedem siliti sa ne uitam in partea ailalta, sa ne facem ca nu vedem cum se da cu stangul in dreptul, asta pentru ca Basescu a ramas CAUZA no 1 in RO. Azi usl are un singur atu: nimeni nu vede in Crin si Ponta doi derbedei sau mafioti! Caci nu sunt.